דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בית חולים שיקומי 

מאת    [ 27/07/2009 ]

מילים במאמר: 422   [ נצפה 9063 פעמים ]

בהגדרתו, בית חולים שיקומי זהו מוסד אשר מטפל ומבצע הליכים שיקומיים באנשים אשר נפגעו כתוצאה מתאונה, אירוע נקודתי או מחלות שונות לרבות פגיעות פיזיות ונפשיות.

מקרים אשר מגיעים לטיפול במרכז כמו בית חולים שיקומי הם מקרים כמו תאונות אזרחיות ותאונות צבאיות, חבלות ראש, נפגעי מח לרבות שיקום מאירועי מח, פגיעות בעמוד השדרה, שיקום של מחלות כרוניות לרבות תרשת נפוצה, פרקינסון, שיקום לאחר הליכים כרורגיים שונים, שיקום נשימתי ,שיקום לאחר טראומות ופגיעות נפש לרבות הפרעות אכילה ועוד. בית חולים סיעודי מורכב וגריאטרי, לטיפול באנשים בגיל השלישי, נכנס גם הוא תחת הקטגוריה של בית חולים שיקומי .

כיום מופעלים בארץ מרכזים רבים אשר נכללים בקטגוריית בית חולים שיקומי. המרכזים השונים פועלים בצורות שונות, כך תוכלו למצוא בתי חולים שיקומיים אשר מופעלים כחלק ממרכז רפואי שלם כמו בית חולים שיקומי הפועל בית החולים שיבא.

כמו כן ישנם בתי חולים שיקומיים אשר עומדים באופן עצמאי ואינם מופעלים במסגרת בתי החולים השונים בארץ. נישת בתי חולים אלה מורכבת מבתי חולים אשר מופעלים באופן פרטי או בתי חולים חצי פרטיים - חשוב לציין שלא כל בתי החולים השיקומיים נמצאים תחת פיקוחו של משרד הבריאות וזהו פרמטר שחשוב לשים עליו את הדגש, הבדיקה צריכה להיעשות בייחוד כשמודבר בבית חולים פרטי.

מרבית בתי החולים השיקומיים עובדים עם קופות החולים השונות, גם הפרטיים שביניהם, כך שהקופה משתתפת בעלויות הטיפול.

בית חולים שיקומי- מחלקות

בית חולים שיקומי מעמיד לרשות מטופליו מגוון מחלקות אשר מתמחות במקרים שונים. המחלקות אשר קיימות בבתי חולים שיקומיים הם בדרך כלל מחלקות כמו טיפול נמרץ, שיקום לנפגעי ראש, שיקום לבעיות אורטופדיות, שיקום נויירולוגי, שיקום פסיכיאטרי, טיפולי גריאטרי, אישפוז יום ועוד.

לא כל בית חולים שיקומי מכיל את אותן המחלקות וכמובן שבתי חולים שונים מתמחים במחלקות שונות ובטיפול בבעיות שונות, כך שבמקרים חריגים יש לבחון היטב איזה בית חולים מתמחה במקרים מהסוג הרלוונטי.

בית חולים שיקומי - פעולת השיקום

פעולת השיקום בבתי חולים לשיקום כוללת טיפול משולב בעל שלבי טיפול רבים. מטופלים אשר מאושפזים במרכז כמו בית חולים שיקומי זוכים לטיפול מוקפד ביותר אשר מותאם באופן אישי לבעייה הספציפית של המטופל. בין מחלקות הטיפול השונות ניתן למצוא מחלקות טיפול בעזרת ריפוי בעיסוק, טיפול באמנות ובעזרת חיות, עזרה סוציאלית ופסיכולוגית וטיפול אורטופדי בעזרת מיכשור מקצועי.

בית חולים שיקומי מופעל בעזרת צוות עובדים שלם המכיל רופאים בדרגים גבוהים לרבות פרופסורים ומומחים שונים, כמו כן צוות העובדים של בית חולים שיקומי מורכב מצוות של אחים ואחיות מוסמכים, מטפלים ואנשי מקצוע נוספים. בגלל יחודיות המקרים המגיעים לטיפול במרכזים כמו בית חולים שיקומי לאיכות הצוות המטפל ולרמת המקצועיות והנסיון שלו יש תפקיד חשוב מאוד בתפקודו ויעילותו של בית החולים ובסיכויי ההצלחה של הטיפול.

למידע נוסף על בית חולים שיקומי, שיקום נשימתי או על סיעודי מורכב ניתן לגלוש לאתר בית בלב.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב